ראשי \ משקיעים כשירים בתחילת דרכם

משקיעים כשירים בתחילת דרכם

Place Holder

השתייכותך לעולם המשקיעים הכשירים, פותחת בפניך מגוון רחב של הזדמנויות השקעה המגלמות פוטנציאל לתשואות נאות לטווח ארוך.

גופים מוסדיים ומשקיעים מקצועיים מחזיקים נתח מהותי מתיק ההשקעות שלהם בהשקעות נדל”ן לא סחירות, הודות לתשואות היציבות שלהן לטווח ארוך, והקורלציה הנמוכה שלהן לנכסים סחירים. החזקת נכסים מתקופות בציר שונות ובפיזור גדול ככל האפשר מסייעת למשקיעים מקצועיים בהשגת תשואות יציבות לאורך זמן. מדריך זה ילווה אותך בדרכך בעולם ההשקעות הגלובליות בנכסי נדל”ן לא סחירים, שלב אחר שלב, ויסייע לך להשיג את מטרותיך הכלכליות בצורה מקצועית, מעשירה ומועילה.

 

התחילו לדבר בשפת המשקיעים בנדל”ן

הצעד הראשון להתנהלות בעולם המשקיעים הכשירים הוא היכרות עם המונחים המלווים השקעות בנכסים לא סחירים. זה הזמן להתחיל לשנן את המונחים והמושגים הנפוצים שיאפשרו לנו לנתח את התוכנית העסקית ולבחון הזדמנויות השקעה בנדל”ן באופן מושכל:

סקטורים

עולם הנדל”ן המסחרי מחולק לסקטורים שונים:

  • מולטיפמילי – מקבצי דיור להשכרה
  • לוגיסטיקה – מרכזי אחסון והפצה,
  • משרדים
  • קמעונאות (ריטייל) – חנויות ומרכזים מסחריים ועוד.

 

נתוני מיקרו

כשמדובר בהשקעה בנדל”ן בחו”ל, ההבדל בין השקעה להשקעה מוצלחת נמצא בפרטים הקטנים. בחינת נתוני המיקרו כוללים מידע שעשויה להיות לו השפעה על הביקוש – החל ממידע כללי על השוק המקומי כמו היצע הנכסים הפנויים בשוק כולל נכסים שעתידים להיבנות, מידע על האוכלוסייה כמו שיעורי האבטלה, הגירה חיובית או שלילית, רמת השכר הממוצעת באזור ומידע על האזור עצמו כמו רמת הנגישות אליו ורמת המועדות לאסונות טבע או לסכנות נוספות כמו שלטון לא יציב. ככל שהנתונים של האזור בו נמצא הנדל”ן חזקים יותר, כך פוטנציאל ההכנסות מהנכס גדול יותר ועליית ערכו.

 

Cap Rate

היחס בין תזרים המזומנים הנקי שמייצר הנכס למחיר הנכס.
ככל שהביקוש גבוה, ה-Cap Rate, יהיה נמוך כלומר, הרוכש יהיה מוכן לשלם מחיר גבוה יותר ביחס לתזרים המזומנים הנקי שמתקבל. ה-Cap Rate משמש אותנו לקביעת רווחיות ההשקעה בנכס מניב ולהעריך את מחיר הנכס.

 

מינוף

למינוף נדל”ן לצורך השקעה יש השפעה ישירה על תשואות הפרויקט – מבנה החזר ההלוואה, שיעור הריביות, מבנה הערבויות, שיעור המינוף והעלויות הנלוות להלוואה, כל אלו חייבים להיות חלק בלתי נפרד מתוכנית ההשקעה שלך ומחישוב ההוצאות והרווח. מינוף בהשקעות נדל”ן מאפשר להרחיב את פעילות ההשקעה בצורה משמעותית, אך דורש ניהול נכון ותכנון פיננסי קפדני כדי למזער סיכונים ולמקסם את התשואות.

 

NOI (Net Operating Income)

נתון המתייחס להכנסות השוטפות של הנכס, שהן המרכיב העיקרי שבו יכול היזם לשלוט כדי ליצור רווח גבוה ככל האפשר מהנכס.

 

(*) רשימת המונחים תתעדכן מעת לעת

 

צעדים ראשונים בעולם ההשקעות

הצטרפות למעגל המשקיעים הכשירים של פרופימקס מקנה גישה להזדמנויות השקעה שמיועדות למשקיעים כשירים ולנתונים פיננסיים כולל היסטוריית הביצועים שלנו, לאורך 25 שנות השקעה בנדל”ן

יצירת קשר עם מנהל תיק ההשקעות (מת”מ) שלך בפרופימקס ניתן לבצע כאן, ובכך להצטרף למעגל המשקיעים הכשירים שלנו – Profimex InnerCircle. כחברי Profimex InnerCircle, יש לכם זכאות, בראש ובראשונה, להיות בין הראשונים לקבל מידע פיננסי על ההשקעות שאנו מבצעים לצד שותפינו הגלובאליים וכן גישה להצעות השקעה עתידיות בהתאם להעדפותיכם האישיות. בנוסף, חברות ב-Profimex InnerCircle תזכה אותך בהטבות נוספות, שלגביהן נעדכן אתכם מעת לעת.

 

בחירת תמהיל ההשקעות ובניית תיק ההשקעות שלך

 

לרשותך עומד צוות המומחים של פרופימקס ושותפיה האסטרטגיים – מנהלי השקעות בעלי ניסיון רב בהשקעות נדל”ן, הבנה עמוקה של שווקים בינלאומיים והיסטוריית ביצועים מרשימה.

 

להישאר מעודכנים

לאורך תקופת ההשקעה, תקבלו דיווחים ועדכונים שוטפים לגבי ההשקעות, ומנהל תיק ההשקעות שלכם יהיה זמין לרשותכם לכל שאלה או הבהרה. בנוסף, מרכז המידע של פרופימקס הוקם לטובת ציבור המשקיעים על מנת שיוכלו להרחיב את הידע שלהם בעולם ההשקעות, להתעדכן לגבי מגמות עולמיות ולהתרשם מנתונים ומחקרים שיעשירו את ארגז הכלים שלכם כמשקיעים לטווח ארוך.

 

עדיין יש לך חששות?

תקופה של אי ודאות כלכלית היא מאתגרת עבור כל המשקיעים, והיא מורכבת במיוחד עבור משקיעים כשירים שעושים את צעדיהם הראשונים בעולם ההשקעות. ההחלטה להשקיע סכום כסף משמעותי בהשקעה שאינה נזילה מעלה דילמות אפשריות שונות:

 

אולי כדאי להמתין עד שהשוק יתייצב, הריביות ירדו ואי הוודאות תעלם?

האינסטינקט הראשוני להמתין לתקופה יציבה יותר הוא טבעי – איש לא אוהב לפעול בתנאים של אי ודאות, אך עבור משקיעים אי ודאות היא המקום שבו מתגלות ההזדמנויות הגדולות ביותר, בין היתר בעקבות ירידת מחירי השוק, קשיים תזרימיים וקשיים בהשגת מימון שמובילים בעלי נכסים וקרנות לממש נכסים במחירים נמוכים ביחס לפוטנציאל שוויים. ירידת מחירים אינה מספיקה. יש לבחון היטב את חבילת המימון, את גידור הריבית ואת הוספת הערך של המנהל בתוכנית העסקית. השקעה אחראית ומושכלת מאפשרת למשקיע לזהות את ההזדמנויות שהשוק מזמן ולמצות את היתרונות שבתקופת אי ודאות.

 

אולי זה מסוכן מדי להשקיע דווקא בזמן משבר?

משברים כלכליים הן חלק מהכלכלה העולמית, איננו יודעים לצפות אותם אך אנחנו יכולים להיות בטוחים שהם יגיעו. אם ההיסטוריה לימדה אותנו משהו, הרי זה שכל משבר כלכלי, חריף ככל שיהיה, הוא אירוע זמני שאחריו הוא מתקן את עצמו ואף שובר שיאים. ניצול תקופת המשבר על מנת לאתר את הזדמנויות ההשקעה הטובות ביותר מגדילה את הסיכוי שתיהנו מההתעוררות הגדולה שתגיע בעקבותיו ומעלה את הפוטנציאל לתשואות אלפא.

 

אולי כדאי לשמור על נזילות במקום להשקיע בנכסים בלתי סחירים?

משקיעים רבים מתלבטים האם פגיעה בנזילות היא החלטה נכונה בתקופה של אי ודאות, שהרי אין דבר ודאי יותר מכסף נזיל שנמצא בחשבון הבנק, או השקעות הניתנות למימוש באופן מיידי. תפיסת העולם שלנו בפרופימקס רואה את אי הנזילות כמאפיין של ההשקעה ולא כסיכון. השקעה בנדל”ן לטווח ארוך תצמצם בוודאות את נזילות ההון שלך, אך זוהי פעולה שנעשית באופן מודע ולא תוצר לוואי של משבר שמפתיע. על כל מקרה יש לציין שמומלץ להקצות למרכיב ההשקעות הריאליות  שאינן נזילות, חלק מתיק ההשקעות ולא כולו. יש לזכור שבתקופות משבר גם נכסים נזילים הופכים לא-נזילים, מסיבות שונות.

כמו השקעות אחרות בפרייבט אקוויטי, נכסי נדל”ן ריאליים אינם נסחרים ולכן אינם נתונים לספקולציות או לפעולות אימפולסיביות בעקבות תחזיות השוק, ולכן, בניגוד להשקעות המאפשרות מימוש מהיר ושמירה על הנזילות, השפעתן של תקופות אי ודאות כלכלית על ביצועי שוק הנדל”ן לטווח הארוך היא מינימלית עד לא קיימת.